• G-afdeling

De korfbalvereniging Leeuwarden heeft een speciaal team waarin mensen met een verstandelijke beperking samen kunnen korfballen. Eén keer per week is er, in de maanden september t/m november op het veld en van november t/m maart in de zaal, op ons sportcomplex een training onder deskundige leiding.
    Daarnaast spelen we, ongeveer één keer in de maand, in Noord-Nederland wedstrijden in toernooivorm.

• Doelstelling

Korfbalvereniging Leeuwarden probeert drie doelstellingen te bereiken:

• Een bijdrage te leveren aan een gezonde manier van leven, lekker te bewegen voor mensen met een verstandelijke beperking.
    • Sociale integratie voor mensen met een verstandelijke beperking deel te laten nemen aan alle verenigingsactiviteiten binnen de vereniging.
    • Motorische en sociale ontwikkeling zoals gooien, vangen, vrijlopen, kortom het korfbalspel beheersen op aangepast niveau. Daarnaast is korfbal een gemengde sport, dames en heren spelen samen.

Van deelnemers wordt verwacht dat ze redelijk goed ter been zijn. Verder kan iedereen mee doen.
    Omdat wij sponsors en fondsen bereid hebben gevonden deze afdeling binnen onze vereniging te steunen kunnen we de contributie zo laag mogelijk houden. Trainingspakken en shirts krijgen de leden van de G-afdeling gedurende het lidmaatschap in bruikleen.

• Kennismaken?

Graag willen wij mensen met een verstandelijke beperking kennis laten maken met onze vereniging. Dat kan op woensdagavond van 19.00-20.00 uur bij ons sportcomplex op het Kalverdijkje 82. Wij kunnen dan meer informatie verstrekken en op deze avond is dan ook de gelegenheid om kennis te maken met de korfbalsport en eventueel een training mee te doen. Natuurlijk kan er ook telefonisch (06-15479299of per mail contact met ons worden opgenomen.

• Teamfoto