• Door Arjen Van Der Kooi:

Op dinsdag 10 mei stond er voor KVL 1 een thuiswedstrijd voor de AP Buitenbeker op de planning. Tegenstander was Invicta 1. Een bekende tegenstander, want enkele weken geleden werd er nog een oefenwedstrijd tegen Invicta gespeeld. Die wedstrijd werd verloren, dus KVL wist dat het kon rekenen op een sterke tegenstander.

Invicta begon beter aan de wedstrijd dan KVL en wist vooral makkelijker tot scoren te komen. Er kon echter nooit echt een groot gat geslagen worden door Invicta, waardoor KVL in de wedstrijd bleef.

In de tweede helft scoorde KVL makkelijker dan in de eerste. Hierdoor werd het gat steeds kleiner en richting het einde van de wedstrijd wist KVL zelfs gelijk te komen met Invicta. Met nog een minuut te spelen werd er een time-out aangevraagd door José, waarin het plan werd besproken om de winnende te maken. En dit lukte ook; Marije wist met nog 30 seconden op de klok de 18-17 binnen te schieten. Een nieuwe time-out volgde, waarin de verdediging nog even op scherp werd gezet. Deze wisten de boel dicht te houden, wat winst voor KVL betekende.

De volgende bekerwedstrijd staat op dinsdag 24 mei op de planning. Dan is CSL 2 om 20:00 uur de tegenstander in Britsum. Alle support is welkom!!

Eindstand 18-17