• Door: Lidian Schregardus

Op zondag 8 maart heeft Leeuwarden 2 tegen Club Brothers 2 gespeeld. Dit was een uitwedstrijd in de hal van Selwerd. De wedstrijd begon en Leeuwarden stond meteen 3-0 achter. Daarna ging de wedstrijd voor Leeuwarden beter. De 0 veranderde in een 1. De stand was toen 4-1. De vakken draaiden niet allemaal even goed, maar de doelpunten voor Leeuwarden bleven langzaam binnen druppelen, echter nog steeds met een achterstand op club Brothers. In de rust was er een stand van 9-4, 5 punten verschil dus.

Tijdens de bespreking werden een aantal punten benoemd die beter konden. Leeuwarden scoorde meteen de eerste aanval na de rust een doelpunt. Hierna volgden er nog 2, gevolgd door 1 tegendoelpunt. Hierna stond de stand op 10-7. Leeuwarden heeft een snelle inhaalslag gedaan. Hierna volgde een paar minuten waarin het wat langer duurde voordat Leeuwarden weer scoorde, de tegenstander scoorde wat sneller achter elkaar. Leeuwarden verzwakte steeds meer en dit resulteerde in een eindstand van 20-12.