• Door Montzen en Fedde

Afgelopen zaterdag speelde Leeuwarden B1 hun thuiswedstrijd tegen Vitesse uit Beilen. Beilen stond 1 plek onder ons wat dit een spannende wedstrijd kon maken. Aan het begin van de wedstrijd, na 3 minuten, zet Friso met een mooi afstandschot de stand op 1-0. Helaas blijft het antwoord van Vitesse niet lang uit en ze komen gelijk. Dit betekend een vakwissel, door deze wissel kwam het ander vak in de aanval. In de eerst volgende aanvallen wist Jort tweemaal de korf te raken en stonden we weer voor.
    Hoewel Vitesse ook de korf bleef vinden, scoorde Gerben nog een doelpunt door goed naar achter de korf te lopen.
    Toen kwam de welverdiende rust. In de tweede helft scoren zowel Ryanne als Fedde een mooi afstandsschot. Helaas blijft Vitesse goed bij en krijgen wij als Leeuwarden niet de kans om uit te lopen. Vitesse scoort namelijk drie doelpunten achterelkaar aan.
    Gerben scoorde nog een mooi doelpunt met een afstandsschot. Vitesse krijgt in de laatste minuten nog een strafworp mee die ze ook scoren. Helaas resulteerde dit in een 7-8 eindstand. Nu hebben de B’s een korte pauze en op 29 februari gaan we verder met de competitie wedstrijden.